2 בינו׳ 2015

פסל רחוב – שובו של הבן האובד

פסל המציג את הרעיון של חזרה בתשובה כפי שהוא מופיע באחד מסיפורי הברית החדשה.








תיאור האתר
במרכז העיר תל אביב, ברחוב נס ציונה מספר 7, בחזית מלון גילגל, מוצב פסל רחוב עשוי מתכת.    

 

בעלי מלון גילגל, המאמינים במשיחיותו של ישוע, הציבו בחזית המלון פסלים המייצגים אמונה זו (ראה פרטים בקישור זה).   

 

פסל "שובו של הבן האובד" מוצב משמאל לפתח הכניסה אל המלון.    

 

הפסל, מעשה ידיו של האמן ברוך מעיין, מציג את רגע השיא במשל שנשא ישוע אודות הבן האובד.

 

משל זה מופיע בברית החדשה, ספר הבשורה על פי לוקס, פרק ט"ו, פסוקים 11 – 31:
איש אחד היו לו שני בנים. ויאמר הצעיר אל אביו: אבי, תנה לי את חלק הנכסים אשר יפול לי. ויחלק להם את-הנחלה. ויהי מקץ ימים, ויאסוף הבן הצעיר את הכל וילך אל ארץ רחוקה ויהי זולל וסבא ויפזר שם את רכשו.
ואחרי כלותו את הכל, היה רעב חזק בארץ ההיא ויחל להיות חסר לחם. וילך וידבק באחד מבני המדינה בארץ ההיא, וישלח אותו אל שדותיו לרעות חזירים. ויתאו למלא בטנו מהחרובים אשר יאכלו החזירים ואין נתן לו. וישב אל לבו ויאמר: מה רבו שכירי אבי אשר יש להם לאכל דים והותר, ואני אבד ברעב, אקומה נא ואלכה אל אבי ואמר אליו, אבי חטאתי גם לשמים גם לפניך. ונקלתי מהקרא עוד בנך. שימני כאחד שכיריך.
ויקם ויבא אל אביו. עודנו מרחוק, ואביו ראהו ויהמו מעיו, וירץ ויפל על צואריו וישקהו. ויאמר אליו הבן: אבי, חטאתי גם לשמים גם לפניך ואני נקלתי מהקרא עוד בנך. ויאמר האב אל עבדיו: הביאו את השמלה היפה והלבישהו, ותנו טבעת על ידו ונעלים ברגליו. והביאו עגל המרבק וטבחו אתו ונאכלה ונשמח. כי זה בני היה מת ויחי, ואבד וימצא. ויחלו לשמח.
ובנו הגדול בשדה. ויהי בשובו, כאשר קרב אל הבית, וישמע קול זמרה ומחלות. ויקרא אל אחד הנערים וישאל לדעת מה הדבר. ויאמר אליו: כי בא אחיך ויטבח אביך עגל המרבק על אשר שב אליו בשלום.
ויחר לו, וימאן לבוא הביתה. ויצא אביו וידבר על לבו. ויען ויאמר אל אביו: הנה זה שנים רבות אנכי עבד אתך ומימי לא עברתי את מצותך, ואתה מימי לא נתת לי גדי למען אשיש עם רעי. ועתה בא בנך זה, אשר בלע את נחלתך עם הזנות, ותזבח לו את עגל המרבק. ויאמר אליו: בני, אתה תמיד עמדי, וכל אשר לי לך הוא. אבל אחיך הנה ראוי לשוש ולשמח עליו, כי היה מת ויחי, ואבד וימצא.


משל "שובו של הבן האובד" מופיע בהמשך לשני משלים נוספים שסיפר ישוע לחסידיו, ובכולם מודגש הערך החשוב של החזרה בתשובה, והצורך לפעול ולהתאמץ על מנת להחזיר למוטב את אלו שאבדה דרכם.
מבט מקרוב לעבר מבע פניו של הבן החוטא שחזר בתשובה, ושמחתו של האב שזכה לחזור ולחבוק את הבן שאבד לו.


 

התמונות צולמו ביום 15 בדצמבר 2014.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה